Blog

Evosign / Design Interior Office  / TENDINTE SI PROVOCARI IN DESIGNUL BIROURILOR

TENDINTE SI PROVOCARI IN DESIGNUL BIROURILOR

Designul interior pentru birouri in companii reprezinta cartea de vizita a acestora. Fie ca e vorba de birouri de relatii cu publicul a unor institutii sau firme, sau ca e vorba de birouri ale unor companii de prestigiu, tinem cont in primul rand de necesitatile functionale ale companiei. In plus, designul interior in astfel de cazuri respecta identitatea vizuala a companiei, tine cont de domeniul de activitate al acesteia si statutul acesteia.

Ceea ce ne caracterizeaza pe noi este claritatea si calitatea proiectelor de amenajare interioara, datorate in primul rand rigurozitatii cu care sunt analizate spatiile si este rezolvata problema functionala si estetica, si in al doilea rand, prezentarile tridimensionale in cel mai realist mod cu putinta.

Vizualizarea spatiilor prin intermediul imaginilor fotorealiste reprezinta solutia clara si exacta a ceea ce va fi in realitate. Scopul nostru este imbunatatirea calitatii vietii si obtinerea unui maxim de functionalitate si stil.

Care ar fi diferentele pe care le presupune amenajarea unui spatiu cu functionalitate de birou fata de amenajarea unui spatiu de locuit?

Cele doua spatii corespund unor programe diferite de arhitectura si unor activitati specifice. De aceea trebuie tratate diferit in functie de caracteristicile si destinatia fiecaruia. Spatiul de locuit are caracter de adapost, locul in care te relaxezi, te intalnesti cu familia, te odihnesti. Acest lucru este evident prin intelesul intrinsec al termenului „casa” si se refera la nevoile personale si la spatiul privat.

Spatiul destinat birourilor surprinde relatia omului cu munca sa, dezvoltata in cadrul unui mediu cu caracter predominant public. Acesta se afla intr-un dublu raport: – cu omul, sub aspect fiziologic, asigurand conditii de microclimat, confort acustic, izolare, conditii de confort ergonomic si sub aspect psihologic prin decoratie, ambianta, cromatica, etc. si – cu munca, un plan organizatoric ce presupune relatii ierarhice si functionale. Mediul trebuie sa raspunda necesitatilor functionale si estetice pentru care a fost creat, pentru ca un design de birouri inspirational si durabil nu numai ca scade absenteismul si creste productivitatea, dar duce si la eficientizarea costurilor energiei.

Ce provocari implica designul de birouri pentru un arhitect? Fiecare business este unic in felul lui si de aceea una din provocarile pe care le intampina un arhitect este acela de a identifica relatiile si modul de lucru corespunzator companiei, pentru a crea cel mai eficient si mai inspirat design interior, astfel incat sa transformam nu numai spatiul propriu zis destinat birourilor ci si intregului business. Designul de interior pentru birouri are ca scop realizarea unui ambient placut atat pentru cei care isi dasfasoara aici activitatea de zi cu zi, cat si pentru clienti.

Care sunt tendintele in amenajarea birourilor? (Materiale, cromatica, echipamente, accesorii, forme, dimensiuni, iluminat, plafoane, structurare, compartimentare spatiu, etc).

In ultima vreme au fost folosite tot mai des spatiile deschise, fara compartimentari, cu un spatiu care sa lase posibilitatea modificarilor dictate de flexibilitatea angajatilor, avand astfel implicatii directe asupra cresterii eficientei si creativitatii acestora. Compartimentarea prin panouri amovibile si mobilierul modular permitand adaptarea la orice tip de spatiu.

Managerii companiilor acorda mai multa atentie nevoilor angajatilor, creandu-le spatii verzi amenajate si spatii de relaxare folosind mediul inconjurator mult mai mult pentru a avea intalniri creative sau conversatii relaxante.

Cromatica folosita in amenajarea interioarelor birourilor este adesea regasita in sigla si culorile companiei, tratand spatiile diferentiat in functie de utilitatea lor.

Stilul predominant este cel minimalist cu linii drepte si accesorii simple, culori nuantate si accente subtile.

Ce solutii posibile se pot recomanda in amenajarea unui spatiu restrans in vederea unei functionalitati de birouri? Cum pot fi reduse spatiile de lucru?

Unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie sa tinem cont in amenajarea unui ansamblu de birouri il reprezinta ergonomia spatiilor, care trebuie sa corespunda necesitatilor functionale individuale si colective ale personalului angajat. Prima varianta ar fi sa se apeleze la un specialist care sa-i indrume in organizarea spatiului destinat birourilor. Acest lucru se poate face printr-un simplu plan de compartimentare si mobilare, din care se va alege varianta optima in urma discutiilor.

A doua varianta ar fi utilizarea echipamentelor electronice care folosesc un spatiu restrans si o mobilitate mai mare, cum ar fi sistemele notebook si wireless. Un lucru care poate avantaja lipsa de spatii ar utilizarea unor incaperi cu functiuni multiple. De exemplu, transformarea unei sali de consiliu in sala de prezentari sau sala de conferinta, de seminarii de cursuri, prin amenajarea mobilierului in mai multe variante. Spatiul trebuie sa fie astfel optimizat din punct de vedere al exploatarii incat sa permita anagajatilor sa-si desfasoare activitatile fara sa deranjeze pe ceilalti din jurul lor, sau sa fie deranjati. Indeplinirea conditiilor esentiale de confort duce la obtinerea unui birou modern si in acelasi timp la cresterea eficientei muncii si scaderea stresului colectiv

Articol realizat de Diana Crisan

Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor personale.